Znalezienie kredytu na dobrych warunkach to zadanie, które wymaga wiedzy oraz poświęcenia sporej ilości czasu. Z tego powodu warto rozważyć skorzystanie z doradztwa kredytowego. Dzięki doświadczeniu profesjonalistów można otrzymać pożyczkę na atrakcyjnych warunkach unikając ryzyka popełnienia błędu wynikającego na przykład z niezrozumienia któregoś z podpunktów umowy.
W czym może pomóc doradca kredytowy?
Osoby na co dzień zajmujące się doradztwem kredytowym mogą pomóc każdemu, kto jest zainteresowany zaciągnięciem kredytu. Podczas pierwszej rozmowy doradca z pewnością zada pytanie o cel pożyczki oraz wysokość zarobków. Kolejnym krokiem będzie wybranie ofert bankowych dobrze dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta, a także poinformowanie go o konieczności przygotowania konkretnych dokumentów oraz zaświadczeń niezbędnych do podpisania umowy. Co ważne, rola doradcy nie ogranicza się wyłącznie do przedstawienia ofert, może on również negocjować warunki umowy z bankiem, dzięki czemu klient ma możliwość uzyskania atrakcyjniejszych warunków.
Kiedy warto skorzystać z doradztwa kredytowego?
Niektórzy mają wątpliwości czy rzeczywiście warto korzystać z usług profesjonalnego doradcy. Na pewno dobrze zdecydować się na taką współpracę w przypadku, gdy nie posiada się wiedzy na temat różnych produktów bankowych, a także nie dysponuje się czasem na samodzielne, dokładne zgłębienie tego tematu. Skorzystać z usług doradcy warto także w przypadku obaw, że podczas wypełniania różnego rodzaju formalności mogą pojawić się trudności w zrozumieniu poruszanych tam kwestii. Warto również pamiętać, że osoba na co dzień zajmująca się doradzaniem ludziom chcącym wziąć kredyt może pomóc w znalezieniu oferty, która będzie dla klienta najbardziej korzystna cenowo.
Jak przebiega współpraca?
Podczas rozmów warto zadawać pytania na nurtujące tematy, dobry doradca kredytowy szczegółowo na nie odpowie rozwiewając tym samym wszelkie wątpliwości klienta. Dodatkowo w trakcie współpracy można mieć pewność, że doradca przygotuje przejrzyste zestawienie ofert poszczególnych banków, a także pomoże w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do podpisania umowy.
Jakie dokumenty trzeba będzie przygotować?
Doradca kredytowy na pewno zada pytanie o zarobki, które podczas ubiegania się o kredyt trzeba będzie udokumentować. W przypadku zatrudnienia na podstawie umowy o pracę zwykle konieczne jest tylko podanie wysokości wynagrodzenia, niekiedy potrzebne może się okazać złożenie zaświadczenia o dochodach. Osoby zatrudnione na umowę zlecenie zazwyczaj dokumentują swój dochód przedstawiając PIT za wcześniejszy rok rozliczeniowy. W przypadku prowadzenia własnej działalności gospodarczej również należy przedstawić PIT, a także dane z księgi przychodów i rozchodów z poprzednich kilku miesięcy.
W przypadku ubiegania się o kredyt hipoteczny na zakup nieruchomości konieczne jest przedstawienie umowy z deweloperem lub z właścicielem sprzedawanego mieszkania. W przypadku jej braku wystarczy poprosić o pomoc doradcę, który z pewnością pomoże w przygotowaniu takiego dokumentu.