Ubezpieczenie turystyczne to taka ochrona, która ma zapewnić większy spokój i błogi relaks podczas wakacji. Nigdy tak właściwie nie można być pewnym tego, czy z takiej ochrony będzie trzeba skorzystać, czy też nie. Warto jednak wiedzieć wszystko o zgłaszaniu szkody - na wypadek gdyby jednak przyszło skorzystać z numeru do centrum alarmowego ubezpieczalni.
Zgłoszenie szkody
Zgłoszenie może odbywać się poprzez rozmowę telefoniczną lub online. Zdecydowana większość turystów woli pozostać przy rozmowie przez telefon, dzięki czemu szybciej można wdrożyć wszystkie procedury. Aczkolwiek, są niektóre osoby, które decydują się na wypełnienie specjalnego formularza, który można znaleźć na stronie internetowej ubezpieczalni.
Czego można oczekiwać po takim formularzu internetowym? Wpisania odpowiednich danych. Dokładnie chodzi tutaj o takie dane, jak:
- jakie jest ryzyko roszczenia, tzn. NNW, Assistance podróżne, koszty leczenia, ubezpieczenie bagażu, itd.,
- dane ubezpieczonego,
- informacje o ubezpieczonym,
- informacje o podróży,
- wszystkie informacje odnośnie szkody, w tym chociażby: data i godzina zdarzenia, miejsce, w którym do niego doszło, itd.,
- informacja odnośnie ewentualnie poniesionych kosztów,
- dane do przelewu, jeżeli środki mają zostać przelane na konto,
- akceptacja wszystkich zgód i oświadczeń.
Wypełnienie takiego formularza na pewno potrwa chwilę. Trzeba się na nim skupić, aby już za pierwszym razem wysłać prawidłowo wypełniony wniosek.
Wystąpienie szkody a Assistance w polisie turystycznej
Nie można zapomnieć o tym, że na zgłoszenie szkody ma się określoną ilość czasu. W szczególności, jeżeli ktoś chciałby skorzystać z posiadanego Assistance podczas wyjazdu. Trzeba jak najszybciej skontaktować się z centrum alarmowym, aby to mogło zaoferować swoim klientom taką pomoc, jak:
- dostęp do pomocy prawnej,
- możliwość skorzystania z pomocy tłumacza,
- dostęp do pomocy finansowej, jeżeli dojdzie do utraty dokumentów na terenie obcego kraju,
- ewentualny wcześniejszy transport do kraju.
Dokładny zakres ochrony Assistance, które oferuje dane ubezpieczenie turystyczne, zależny jest od towarzystwa ubezpieczeniowego, ale jest to taki standard, którego zawsze należy się spodziewać.
Koszty leczenia a polisa turystyczna
Zdecydowana większość towarzystw ubezpieczeniowych oferuje możliwość bezgotówkowego rozliczenia się z placówką medyczną, jeżeli turysta będzie korzystał z wizyty u lekarza podczas wakacji.
Co to oznacza w praktyce? Nie trzeba mieć przy sobie wielkiej ilości gotówki, aby móc zapłacić za wizytę u lekarza. Wystarczy tylko podczas wizyty w gabinecie okazać polisę, a sam lekarz weźmie już na siebie kontakt z towarzystwem ubezpieczeniowym w celu uregulowania rachunku za pacjenta.
Chociaż, niektóre towarzystwa ubezpieczeniowe, po kontakcie z numerem alarmowym same wskazują lekarza, gdzie turysta będzie oczekiwany. Ubezpieczalnie mają umowy podpisane z różnymi gabinetami medycznymi, na terenie wielu państw. W końcu coraz większa liczba osób decyduje się na takie wyjazdy, więc chcąc spełnić potrzeby swoich klientów, muszą się oni do tego tematu przygotować w sposób wzorowy.