telefon biurowy stacjonarny

Przedsiębiorcy zakładający dziś swoje firmy, bardzo często rezygnują z posiadania telefonów stacjonarnych. Osoby prywatne nie używają ich już niemal wcale. Kojarzymy je przede wszystkim z instytucjami. Jednak, czy na pewno warto rezygnować z telefonu biurowego przewodowego?

Telefon stacjonarny, numer stacjonarny operator konwencjonalny

Telefon biznesowy (biurowy, bezprzewodowy) często jest przez nas utożsamiany z numerem stacjonarnym i z konwencjonalnym operatorem. To z kolei dla wielu młodych przedsiębiorców wydaje się mało nowoczesnym rozwiązaniem, generującym duże wydatki. Czy jednak na pewno? Warto przejrzeć prepozycje firm oferujących telefony IP, aby przekonać się, że posiadanie takiego telefonu może być korzystnym rozwiązaniem.

Uwaga! Telefon biurowy stacjonarny nie oznacza konieczności korzystania z oferty konwencjonalnych operatorów!

Wielu przedsiębiorców jest zdania, że najlepiej zrezygnować z telefonów stacjonarnych, ponieważ oferty operatorów telefonii klasycznej, nie spełnia ich oczekiwań. Korzystanie z ich propozycji jest po prostu nieopłacalne dla firmy: nadal drogie rozmowy telefoniczne, zwłaszcza międzynarodowe czy wysoki abonament, albo bardzo długi czas umowy skutecznie odstraszają. Należy jednak pamiętać o tym, że korzystanie z telefonu biznesowego – biurowego, nie jest jednoznaczne z korzystaniem z ofert konwencjonalnych operatorów. Telefony IP i telefony SIP można z powodzeniem stosować w połączeniu z telefonia internetową. Dzięki temu można znacznie zmniejszyć rachunki za połączenia – wystarczy znaleźć taniego operatora i mieć połączenie z Internetem. Jednocześnie nie traci się możliwości korzystania z szeregu funkcji telefonów stacjonarnych, które przez lata były udoskonalane właśnie po to, aby pracownicy biurowi mogli cieszyć się jak największa wygodą w pracy.

Numer stacjonarny a wizerunek firmy

Duże firmy i instytucje zawsze posiadają numer stacjonarny. Dlaczego? Zaufanie społeczeństwa jest bowiem znacznie wyższe do firm, które posiadają numer stacjonarny. Dzieje się tak dlatego, ponieważ klienci takich firm uważają, że kontaktują się z poważną firma, posiadają swoją siedzibę główną, w której zawsze znajdzie się pracownik mający czas na rozmowę i wyjaśnienie pilnej kwestii. Telefonu komórkowego można nie odebrać, można być poza zasięgiem etc. Jednak, jak już zostało wspomniane, aby korzystać z numerów stacjonarnych, nie trzeba posiadać wieloletniej umowy z konwencjonalnym operatorem. Można skorzystać z telefonii VoIP i profesjonalnego telefonu IP, a także telefonów SIP, które gwarantują bardzo wysoką jakość dźwięku. Operatorzy telefonii internetowej gwarantują możliwość wyboru numeru telefonu krajowego i zagranicznego, a dodatkowo wiele innych korzyści: numery wewnętrze dla dla firmy, przekierowywanie połączeń, kolejkowanie połączeń, telekonferencje, nagrywanie połączeń, dialera telefonicznego, wirtualne call center i wiele, wiele innych. Jeżeli dodasz do tego wysokiej jakości telefon konferencyjny, możesz cieszyć się wieloma przydatnymi funkcjami, które sprawią, że praca będzie bardzo wydajna i wygodna, a klienci zadowoleni.

Telefon stacjonarny – pozwala dbać o swoich pracowników

Jeżeli firma wyposażona jest w telefony stacjonarne, jednocześnie bardzo mocno zarysowane są granice pracy – pracownik wychodzący z biura nie ma obowiązku odbierania telefonów, kontaktu z klientami i może naprawdę wypocząć po to, aby następnego dnia być w pełni sił – fizycznych i psychicznych i wydajnie pracować. Wyposażenie pracowników w telefony komórkowe zaciera granice pomiędzy czasem pracy, a wypoczynkiem, co prowadzi do zmniejszonej efektywności oraz problemów personalnych.