Dlaczego warto postawić na pozycjonowanie stron internetowych?

Jeśli na co dzień zajmujemy się prowadzeniem strony WWW lub sklepu internetowego, z pewnością już kiedyś słyszeliśmy o czymś takim, jak pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarce Google. Wielu przedsiębiorców nie jest przekonanym, czy jest to usługa, na którą warto poświęcić środki finansowe. Faktem jest, że działania tego typu okazują się bywać prawdziwą dźwignią marketingową, dzięki której dochodzi do szybkiego rozwoju. Wzrasta bowiem sprzedaż, rozpoznawalność marki, a także zyskujemy o wiele więcej możliwości, jeżeli chodzi o dotarcie do nowych klientów.

Kilka ważnych spraw…

Już na samym początku warto podkreślić, że nie można stosować zamiennie pojęć: SEO oraz pozycjonowanie stron internetowych, a często błędnie tak właśnie się dzieje. Bowiem SEO, są to działania w obszarze strony WWW, które dotyczą optymalizacji witryny, zgodne z wymaganiami i potrzebami użytkowników, a także robotów wyszukiwarek. Ogół tych czynności opiera się na systematycznym usprawnianiu kodu strony, a także na dopasowywaniu treści, tak by odpowiadała najważniejszym zapytaniom danego biznesu.

Pozycjonowanie z kolei to wszelkie działania, które wykonuje się wyłącznie na rzecz strony internetowej, aby ta była wyświetlana była jak najwyższej w wyszukiwarce Google i to na jak największą liczbę kluczowych fraz. W ramach pozycjonowania, dokonuje się też prac, które związane są z link buildingiem, czyli linkowaniem stron oraz content marketingiem zewnętrznym, który polega na dystrybucji artykułów sponsorowanych. To także analityka internetowa, czyli tzw. audyt SEO, który jest swojego rodzaju analizą tych działań, które poczyniono dotychczas.

Pozycjonowanie, czyli praca dla swojego własnego biznesu

Jeżeli prowadzimy jakikolwiek biznes, pozycjonowanie powinno być naturalnym zjawiskiem w związku z jego rozwojem i funkcjonowaniem. Jeżeli nie jesteśmy firmą, która ma zapchany terminach na kilka miesięcy do przodu, nie możemy sobie pozwolić na zaniechanie działań na tym polu. Nawet jeśli sytuacja jest odwrotnie – co zrobimy, jeśli zmieni się koniunktura?

W związku z tym, są to istotne procesy, które okażą się słusznym wyborem dosłownie w każdej sytuacji, nawet jeśli nasz biznes doskonale prosperuje. Obecnie, żadna szanująca się firma nie może sobie pozwoli na zignorowanie pozycjonowania strony internetowej, która jest wręcz wizytówką każdej marki.

Nasza witryna potrzebuje systematycznej opieki – dokładnie jak małe dziecko. Dlatego należy jąstale karmić, by ta zdrowo i szybko rosła w siłę. Pozycjonowanie sprawia, że strona zyskuje moc poprzez linki, a także nowe, specjalistyczne i rozbudowane treści. Pamiętajmy również o nieustannym aktualizowaniu strony internetowej, gdyż w kwestii jej bezpieczeństwa jest to bardzo ważna kwestia. Tylko w ten sposób, uda się nam ustrzec wszelkich wirusów oraz utraty kontroli w skutek hakerskich ataków.

Zwiększ ruch na swojej stronie!

Jeżeli postawimy na regularne działanie dotyczące pozycjonowania, z miesiąca na miesiąc, ruch na naszej stronie będzie stawał się większy. Zwiększona ilość odwiedzin naszej strony, jest bezpośrednio spowodowana link buildingiem oraz content marketingiem. Stąd też, wejścia na stronę mogą posiadać kilka różnych źródeł, nie tylko z samej wyszukiwarki internetowej. Nasi potencjalni klienci, mogą do nas trafiać również z forów, blogów oraz wszelkich portali branżowych. Spora ilość zewnętrznych linków wysokiej jakości oraz wewnętrznych i zewnętrznych spowoduje, że ruch na naszej stronie internetowej będzie większy.

Pozycjonowanie sprzedaje

Zwiększając ruch do strony, logicznie nasila się ilość użytkowników na stronie.

To powoduje, że wzmacnia się szansa na sprzedaż usług bądź produktów.

Wysokie pozycje w Google na jak największą ilość fraz kluczowych znacząco podnosi prawdopodobieństwo na zdobycie klienta, któremu rzadko chce się szukać głębiej w Google (nie dotyczy to produktów oraz usług niezwykle drogich, gdzie analiza zwykle jest bardziej pogłębiona).

Wysokie pozycje to także sposobność ustalania cen.