Jest to oficjalny zapis umiejętności, które posiada Twój pracownik oraz umiejętności, które musi rozwinąć. To ramy, które pomogą mu zastanowić się nad tym, co chce osiągnąć i jak to zrobić. Dla pracowników jest to źródło odkryć, inspiracji i motywacji.
Czym jest plan rozwoju osobistego?
Dla menedżerów PDP może stać się podstawą do oceny wyników pracy. Informują one o ogólnych celach i zadaniach, ale mogą również stać się liną przewodnią, która utrzymuje ich w skupieniu na rozwoju. PDP daje im cel i coś, nad czym mogą pracować, niezależnie od tego, czy są to kwalifikacje, nowe umiejętności czy awans. Menedżerowie są oceniani na podstawie tego, jak dobrze pracownicy realizują swoje cele, więc utrzymuj PDP w centrum swojej strategii motywacyjnej. Zachęca on pracowników do szukania możliwości uczenia się, studiowania i rozwoju. Możesz nakierować ich na odpowiednie szkolenia, ale nie muszą oni przebywać w klasie, aby być oświeconymi lub poszerzać swoje umiejętności.
Korzyści biznesowe płynące z planów rozwoju osobistego
Plany rozwoju osobistego nie są obowiązkiem administracyjnym ani nie odwracają uwagi od pracy. Wśród wielu innych korzyści, podnoszą one morale i wnoszą wiedzę, co sprawia, że Twoja praca jako menedżera jest o wiele prostsza. Spełnienie celów określonych w PDP nie oznacza jedynie osobistego sukcesu pracownika. Zdobycie nowych umiejętności lub kwalifikacji pomoże również całemu zespołowi:
- Oszczędność czasu i zasobów: Pracownicy wykorzystują swoje nowe umiejętności do samodzielnej pracy, uwalniając kolegów pomagających i dzielących się pracą
- Tworzenie wspierającej kultury: Pewność siebie i zaufanie w zespole wzrasta, pojawi się entuzjazm i lepsze relacje w pracy.
- Promowanie pozytywnego rozwoju: Osiągnięcia jednostki inspirują ludzi wokół niej do nauki. Twoje szeregi są wypełnione zmotywowanymi pracownikami
- Zmniejsz koszty outsourcingu: Zachęcaj do dzielenia się wiedzą, aby podarować firmie i zespołowi wewnętrzną mądrość.
- Zwiększ widoczność: Twoi wykwalifikowani pracownicy mogą zaoferować swoją wiedzę innym osobom w firmie.
- Poprawa reputacji: Twój zespół staje się synonimem sukcesu, ponieważ osiąga swoje cele, zdobywa nagrody i wyróżnienia branżowe
- Poprawa równowagi między życiem zawodowym a prywatnym: Posiadanie zewnętrznych zainteresowań w rozwoju jest normalne i zdrowe. Dając im coś innego, na czym mogą się skupić, napędzamy ich poziom energii w pracy.
- Inwestycja w PDP czyni menedżera odnoszącego sukcesy: Twoi ludzie rozwijają się i osiągają swoje cele, kto nie chciałby dla Ciebie pracować?