Współpraca na linii sklep internetowy – kurier to podstawa sukcesu w branży e-commerce. Dostarczanie przesyłek klientów musi być jednocześnie szybkie, jak i bezpieczne. Aby to osiągnąć, należy odpowiedzieć na pytanie: w jaki sposób zintegrować e-sklep z usługami kuriera i na czym właściwie to polega?
Na czym polega integracja kuriera z działalnością e-commerce?
Cały ten proces ma na celu połączenie Twojego sklepu internetowego z systemem przewozowym jednej z firm kurierskich. Jednak jak wiadomo, diabeł tkwi w szczegółach. Integracja musi przede wszystkim działać płynnie. Przesyłanie danych zamówień klientów do ich dostarczyciela nie może zajmować więcej niż kilka sekund. Taka automatyzacja wymaga pracy na pełnych obrotach działu administracji oraz IT. Jeden przycisk ma w mgnieniu oka zebrać wymagane informacje i dostarczyć je do odpowiedniego odbiorcy. Zaimplementowanie tej opcji jest w zasadzie niezbędne do właściwego działania sklepu internetowego. Należy pamiętać, że warto także sprawdzać poprawność zebranych informacji adresowych. Błąd w danych może kosztować Twój sklep utratę klienta, a co za tym idzie, także pogorszenie reputacji witryny.
Jaki kurier do sklepu internetowego?
Odpowiedni kurier dla sklepu internetowego musi przede wszystkim cechować się rzetelnością. Opóźnienia i zagubione przesyłki mogą skutecznie zabić nie jeden biznes. Dobry kurier dla e-commerce spełnia trzy podstawowe wymagania: jest szybki, bezpieczny i tani. Nie są to wyłącznie żądania właścicieli sklepów internetowych – tych samych cech oczekują także ich klienci. Dostawa musi do nich dotrzeć nie później niż na kilka dni od złożenia zamówienia. Co więcej, stan paczki także wpływa na pozytywne odczucia konsumentów. Nikt chyba nie chce otrzymać wyczekiwanego zamówienia opakowanego w zgnieciony karton.
Często wybieraną przez właścicieli e-biznesu opcją jest korzystanie z wielu firm kurierskich naraz. To rozwiązanie oferuje konsumentom szeroki zakres usług i możliwych rodzajów doręczenia przesyłki. Należy pamiętać o coraz większej popularności Paczkomatów. Każdego roku liczba klientów korzystających z tej opcji wzrasta. Brak możliwości jej wyboru może negatywnie wpłynąć na decyzje zakupowe klientów, znacznie obniżając wyniki sprzedażowe strony. Oczywiście podpisując kontrakt z jakimkolwiek z dostępnych przewoźników, należy pamiętać o dostosowaniu jego warunków do możliwości sklepu. Dopiero co założony e-biznes nie ma przecież szans dorównać możliwościom gigantów tej branży. Dlatego też wynegocjowanie możliwie jak najniższych kosztów dostawy jest tak ważne. Redukcja kosztów spedycji wpływa także na zadowolenie konsumentów. Badania na całym świecie udowadniają, że niższa stawka za przewóz paczek zachęca klientów do dalszego korzystania z oferty sklepu. Przed zawarciem współpracy z jakąkolwiek firmą kurierską należy sprawdzić jej opinie, możliwości i przede wszystkim cenę ich usług, ponieważ to ona często ma kluczowe znaczenie dla „być albo nie być” sklepu internetowego.