Oficjalnie można już składać wnioski o przyznanie dodatku węglowego w wysokości 3 tys. zł. Aby go otrzymać, trzeba to zrobić do 30. listopada bieżącego roku. Wszystkie podania rozpatrywane będą przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

Aby kwalifikować się do otrzymania dodatku, należy uzyskać wpis lub zgłosić źródła ogrzewania do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB). Następnie trzeba wypełnić podanie. Można to zrobić w formie papierowej lub elektronicznej. Wydrukowane blankiety dostępne są w budynkach UM i MOPS, gdzie można od razu złożyć je w sposób tradycyjny. Mieszkańcom, którzy zdecydują się na taki tryb Magistrat, oferuje w razie problemów podczas wypełniania dokumentacji pomoc urzędnika.

Możliwe jest również złożenie podania za pośrednictwem internetu, pobierając wzór wniosku dostępny na stronie internetowej Dziennika Ustaw RP (dziennikustaw.gov.pl, pozycja 1712). W tym przypadku z pomocą w dopełnieniu formalności przyjdzie nam: platforma epuap, podpis kwalifikowany, lub profil zaufany. Bardzo ważne jest, aby wnioski elektroniczne poprawnie zaadresować. W tej formie powinny one być wysłane wyłącznie do Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej.