W spotkaniu, na którym przedstawiono aż cztery, koncepcje przebudowy ronda Milenijnego wzięli udział przedstawiciele m.in. władz miasta, województwa i powiatu. Debatowano nad tym, które rozwiązanie najskuteczniej zwiększy przepustowość skrzyżowania i będzie najbezpieczniejsze dla wszystkich użytkowników.
Na sali konferencyjnej UM spotkali się prezydent miasta Sabina Nowosielska, zastępca prezydenta miasta Artur Maruszczak, członek zarządu województwa opolskiego Szymon Ogłaza, radny wojewódzki Robert Węgrzyn, radna do sejmiku wojewódzkiego Brygida Kolenda-Łabuś, starosta powiatu Paweł Masełko, a także radni miejscy i powiatowi oraz przedstawiciele opolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. Zapoznali się oni z czterema wariantami przebudowy ronda, których koszt wynosi w zależności od zakresu robót od 3 do 77 mln zł.
Większość zebranych skłaniała się z wyborem ku projektowi nr 3. Przewiduje on budowę ronda turbinowego oraz odciążenie go od ruchu tranzytowego, czyli poprowadzenie drogi krajowej górą przy pomocy wiaduktu jednopasmowego w każdym kierunku. Na tym jednak nie koniec, program inwestycji bowiem zakłada również m.in. przebudowę i budowę dróg dla rowerów o nawierzchni bitumicznej, przebudowę i budowę dróg dla pieszych z kostki betonowej, odwodnienie drogi, a także budowę elementów bezpieczeństwa ruchu. W tym wariancie inwestycja ma kosztować 31 mln zł.