UM Kędzierzyn-Koźle: Innowacyjne lekcje w PSP nr 3 z wykorzystaniem metody Montessori
W Kędzierzynie-Koźlu edukacja wkroczyła na nową ścieżkę dzięki metodom Montessori. W Publicznej Szkole Podstawowej nr 3 zorganizowano otwarte zajęcia, które pozwoliły uczniom na samodzielne odkrywanie wiedzy. Prezydent miasta oraz kierownik wydziału oświaty i wychowania dołączyli do uczniów i rodziców, by wspólnie zanurzyć się w świat edukacji przez doświadczenie.
  1. Oryginalne podejście do nauki zostało zaprezentowane w Publicznej Szkole Podstawowej nr 3, gdzie zastosowano metody Montessori.
  2. Zajęcia otwarte umożliwiły dzieciom samodzielną pracę i eksplorację różnorodnych materiałów dydaktycznych.
  3. Uczestnictwo prezydent Sabiny Nowosielskiej oraz Joanny Hencel, kierownika wydziału oświaty i wychowania, podkreśliło ważność tego wydarzenia dla lokalnej społeczności.
  4. Metoda Montessori, skupiająca się na samodzielnej nauce i rozwoju dziecka, została przedstawiona jako klucz do pobudzania indywidualnych skłonności uczniów.

Inicjatywa Publicznej Szkoły Podstawowej nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu, która wprowadziła elementy metody Montessori do swojego programu nauczania, stanowi przełomowe podejście do edukacji. To, co wyróżnia tę metodę, to nacisk na rozwój dziecka poprzez samodzielność i aktywne poznawanie świata za pomocą zmysłów. Dzieci mają możliwość wyboru zadań, co sprzyja ich zaangażowaniu i rozwija zdolności adaptacyjne.

Prezydent Sabina Nowosielska oraz Joanna Hencel, kierownik wydziału oświaty i wychowania, swoją obecnością na otwartych zajęciach, nie tylko wyrazili swoje wsparcie dla nowatorskiego podejścia do nauczania, ale również podkreślili jego znaczenie dla przyszłości edukacji w naszym mieście. Metoda Montessori, wymyślona ponad sto lat temu przez Marię Montessori, dziś znajduje swoje zastosowanie i daje dzieciom przestrzeń do samodzielnego odkrywania i nauki.

Ta inicjatywa jest dowodem na to, że Kędzierzyn-Koźle jest miejscem, gdzie tradycja pedagogiczna łączy się z nowoczesnymi metodami nauczania, tworząc przestrzeń, w której każde dziecko ma szansę na rozwój zgodnie z własnym tempem i zainteresowaniami. Jest to krok w kierunku edukacji, która stawia na pierwszym miejscu indywidualne potrzeby uczniów, otwierając przed nimi świat pełen możliwości.


Na podstawie: UM Kędzierzyn-Koźle