Oszustwo telefoniczne na BLIK. 36-latka straciła ponad 15 tys. zł

1 min czytania
Oszustwo telefoniczne na BLIK. 36-latka straciła ponad 15 tys. zł

Podając 25 kodów BLIK, 36-latka straciła ponad 15 tysięcy złotych. Kobieta myślała, że rozmawia z pracownikiem banku, który chce jej pomóc przy zabezpieczeniu konta przed rzekomą próbą włamania.

  • Oszustwo na BLIK w praktyce
  • Przestroga i przypomnienie

Oszustwo na BLIK w praktyce

36-latka otrzymała telefon od osoby podającej się za pracownika banku. W trakcie rozmowy przekazała 25 kodów BLIK, po czym z jej rachunku zniknęła kwota przekraczająca 15 000 zł. Kobieta była przekonana, że konwersacja ma na celu ochronę środków przed nieautoryzowanym dostępem do konta.

Przestroga i przypomnienie

W tekście zawarto apel o ostrożność w rozmowach telefonicznych oraz przypomnienie, by nie podawać kodów BLIK osobom nieznajomym. Nie podawano danych personalnych podejrzanych ani dalszych informacji operacyjnych.

na podstawie: KPP Kędzierzyn-Koźle.

Autor: krystian