Jak zaprojektować stronę internetową?

Strona WWW jest wirtualną wizytówką firmy oraz podstawą jej promocji w Internecie. Aby witryna przyciągała klientów, powinna być jednak odpowiednio zaprojektowana. Chcesz mieć profesjonalną stronę internetową? Przeczytaj artykuł i sprawdź, jakie cechy powinny ją wyróżniać. Dowiedz się, jak stworzyć stronę, która sprzedaje oraz dlaczego współpraca z agencją może być najlepszym rozwiązaniem.

Dlaczego strona WWW to podstawa prowadzenia biznesu?

Prowadzisz własny biznes? Zadbaj o jego promocję w sieci. Posiadanie firmowej strony internetowej to dzisiaj podstawa. Liczba użytkowników Internetu stale bowiem rośnie. Według badania Mediapanel w lutym liczba internautów wyniosła 30 mln. Średnio dziennie z Internetu korzystało 25,5 mln osób. Ludzie szukają w sieci informacji o produktach i usługach oraz firm takich jak Twoja. Strona WWW pomaga więc zdobywać nowych klientów. Jest to też wirtualna wizytówka firmy oraz ważny kanał sprzedażowy.

Pamiętaj też, że firmy, które mają swoją stronę, uważane są za bardziej godne zaufania i profesjonalne. Strona internetowa powinna być jednak dobrze zaprojektowana. Klient od razu po wejściu na stronę wyrabia sobie o niej pewne zdanie, a tym samym ocenia także daną firmę. Postaraj się więc, aby Twoja witryna była nowoczesna, atrakcyjna i intuicyjna w użytkowaniu. Dzięki odpowiednio zaprojektowanej stronie WWW:

  • zaprezentujesz odbiorcom swoją ofertę,
  • będziesz dostępny dla swoich klientów 24/7,
  • dotrzesz do większej liczby klientów,
  • zbudujesz pozytywny wizerunek firmy,
  • zdobędziesz zaufanie i zadbasz o dobre relacje z klientami,
  • Twój biznes będzie bardziej rozpoznawalny na rynku,
  • zyskasz narzędzie do analizy i prowadzenia działań marketingowych.

Co jest niezbędne do istnienia strony internetowej?

Chcesz założyć własną stronę WWW? Musisz zadbać o trzy niezbędne elementy, którymi są:

  • projekt,
  • domena,
  • hosting.

Jeśli chodzi o projekt witryny, to powinien on być on dostosowany do branży, w której działasz oraz spójny z Twoją grupą docelową. Design, czyli wygląd strony ma współgrać z produktami lub usługami, które sprzedajesz. Ważna jest odpowiednia kolorystyka. Chcesz, żeby Twoja firmowa strona miała profesjonalny i estetyczny wygląd? Powierz jej budowę doświadczonym specjalistom.

Aby witryna istniała, potrzebujesz też domeny, czyli unikalnego adresu WWW (np. mojafirma.pl). Nazwa domeny powinna kojarzyć się odbiorcom z Twoim biznesem. Najlepiej, jeśli będzie krótka, łatwa do zapamiętania i chwytliwa.

Hosting to natomiast usługa, która polega na udostępnieniu miejsca na serwerze, gdzie znajdują się wszystkie pliki i elementy, z których składa się strona internetowa. Dobry hosting to gwarancja szybkiego, sprawnego i bezawaryjnego działania witryny. Dzięki niemu strona będzie dostępna dla klientów o każdej porze dnia i nocy, 7 dni w tygodniu.

Zastanawiasz się, gdzie kupić domenę i jak wybrać stabilny hosting? Potrzebujesz pomocy profesjonalisty, który zaprojektuje i zbuduje dla Ciebie nowoczesną stronę internetową? Nawiąż współpracę ze sprawdzoną agencją, która zapewnia wszystko w pakiecie.

Firmowa strona internetowa – jak ją zaprojektować?

Jak powinna wyglądać skuteczna strona WWW?

Firmowa strona będzie przyciągała klientów i przynosiła zyski, jeśli będzie dobrze przemyślana. Web design wymaga więc posiadania umiejętności technicznych, ale też zmysłu estetycznego. Należy brać tutaj pod uwagę potrzeby użytkownika. Witryna powinna być przede wszystkim atrakcyjna, funkcjonalna, przyjazna dla odwiedzających i przyjemna w przeglądaniu.

Podczas projektowania strony WWW:

Zadbaj o atrakcyjny design

Internauta po wejściu na stronę od razu ocenia jej wygląd. Na podstawie szaty graficznej wyrabia sobie pierwszą opinię o witrynie i firmie. To dlatego tak ważna jest estetyka strony. Witryna powinna wywoływać pozytywne emocje oraz zachęcać do zapoznania się z ofertą. Jak już wspomnieliśmy, bardzo ważna jest kolorystyka strony, która ma być dopasowana do branży. Kolory wywołują u odbiorców pewne skojarzenia oraz wpływają na emocje i wrażenia odnośnie firmy. Pamiętaj też, by zadbać też o spójne i wysokiej jakości zdjęcia i grafiki.

Postaw na przejrzystość na stronie

Wszelkie elementy na stronie powinny być odpowiednio rozmieszczone, tak, aby były dobrze widoczne. Zadbaj, by układ graficzny był spójny na każdej z podstron. Teksty na stronie mają być czytelne, podzielone na logiczne akapity oraz powinny zawierać pogrubienia, wypunktowania i śródtytuły. Aby uniknąć bałaganu i chaosu, zrezygnuj z krzykliwych banerów, nachalnych reklam i zbyt dużej liczby wyskakujących pop-upów. Elementy te tylko utrudniają nawigację i irytują użytkownika.

Pamiętaj, że Twoja witryna ma być intuicyjna

Użytkownik powinien bez problemu poruszać się po stronie i móc łatwo znajdować wszelkie informacje. Nieskomplikowana budowa witryny, czytelne menu z najważniejszymi zakładkami, pole wyszukiwania znajdujące się na górze strony, ścieżka breadcrumbs (nawigacja okruszkowa) – wszystko to zapewni intuicyjną nawigację. Witryna będzie funkcjonalna także dzięki logicznemu układowi strony, czytelnie przedstawionej ofercie, krótkim i zrozumiałym komunikatom, przyciskom CTA (call to action) czy zakładce FAQ (frequently asked questions – najczęściej zadawane pytania) w stopce strony.

Dopilnuj, by Twoja strona była responsywna

Dopasowanie strony do urządzeń mobilnych to dziś konieczność. Zadbaj więc, by Twoja strona WWW odpowiednio wyświetlała się na każdym ekranie. Dzięki temu użytkownicy będą mogli ją przeglądać np. na swoich smartfonach. Witryna będzie wygodna w obsłudze i funkcjonalna. Warto też wspomnieć, że responsywność to cecha, która jest istotna nie tylko z punktu widzenia użytkownika, ale także ze względu na SEO. Roboty Google umieszczają bowiem responsywne strony na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania.

Dlaczego stworzenie strony warto powierzyć agencji?

Budowa strony, która będzie zgodna z najnowszymi trendami i przyciągnie klientów, to nie lada wyzwanie. Niektórzy decydują się na samodzielne stworzenie witryny w kreatorach stron, które co prawda są łatwe w obsłudze i tanie, lecz dają bardzo ograniczone możliwości. Strona tworzona jest na gotowym, często powtarzalnym szablonie. Ponadto nie można wdrożyć na niej wielu przydatnych funkcjonalności.

Zależy Ci na profesjonalnym projekcie i chcesz otrzymać stronę, która pomoże Ci w rozwoju firmy? Nie znasz się na projektowaniu i budowie stron? Szukasz kompleksowej obsługi? Nawiąż współpracę z agencją marketingu internetowego WeNet. Otrzymasz wówczas stronę, która będzie idealnie dopasowana do potrzeb Twojego biznesu. Specjaliści nie tylko zaprojektują i zbudują Twoją witrynę, ale też zapewnią jej bieżącą obsługę i wsparcie techniczne.

Najważniejsze zalety oferty to:

  • indywidualny projekt strony,
  • nowoczesny, estetyczny design witryny,
  • szeroki wybór pakietów,
  • responsywność strony,
  • szybkość działania, stabilność i bezpieczeństwo,
  • domena i hosting w pakiecie,
  • wsparcie techniczne dedykowanego opiekuna, który rozwiązuje problemy i wprowadza zmiany na stronie,
  • możliwość rozbudowywania witryny.

Pamiętaj, że Twoja strona WWW będzie przyciągać klientów i sprzedawać, jeśli będzie prawidłowo zaprojektowana. Wybierz kompleksowe i profesjonalne rozwiązanie, dzięki któremu Twoja firma się rozwinie. Więcej informacji o ofercie znajdziesz na WeNet.pl.